Strona główna
  O nas   Kontakt   Reklama
 
środa
22 października 2014
 
 
 
Baza Wiedzy
MM Serwis
Archiwum MM
Barometr
Księga Cytatów
Ciekawe linki
Zamów artykuł SMSem
Czytelnia
Przegląd prasy
Książka
 
Księga Cytatów


Każdego tygodnia wyszukujemy dla Państwa i przesyłamy wraz z biuletynem elektronicznym MM najciekawsze wypowiedzi osobistości świata marketingu i nowoczesnych technologii. Zebrało się ich już sporo, dlatego postanowiliśmy stworzyć i oddać do Państwa dyspozycji archiwum wszystkich cytatów, jakie mogliście Państwo przeczytać w biuletynie MM.

Zapraszamy do współtworzenia naszej Księgi i przesyłania swoich propozycji wypowiedzi o marketingu, zarządzaniu i nowej ekonomii, które wydały się Państwu szczególnie inspirujące. Aby to zrobić, wystarczy kliknąć w przycisk "wyślij cytat" i wpisać wypowiedź, podając autora i źródło.






"Wszelka innowacja nie jest zasługą badań rynkowych ani starannie dobranych grup dyskusyjnych, ale dziełem rozzłoszczonych ludzi."

Tom Peters "Biznes od nowa"




"Z całą pewnością sześć tysięcy lat temu człowiek, który kierował budową piramidy Cheopsa, wiedział więcej od współczesnego dyrektora."

Peter Drucker




"Konsumenci są jak karaluchy, spryskujesz ich, spryskujesz - a oni natychmiast się uodparniają."

David Lubars, Omnicom Group




"Jeśli chcemy mieć 20 milionów klientów, to oznacza, że chcemy mieć 20 milionów sklepów."

Jeff Bezos, założyciel i CEO Amazon.com




"Po obaleniu komunizmu, wzlocie i upadku dot.comunizmu i ostrej krytyce kapitalizmu, jedyny izm, jaki pozostał to indywidualizm."

Kjell Nordström, Jonas Ridderstrale "Karaoke Capitalism"




"Większość pytań zamkniętych oraz pytań moderatorów grup fokusowych dotyka jedynie powierzchni zjawiska, czyli tego, co myślą konsumenci o tym, co myślą menedżerowie, że myślą konsumenci."

Gerald Zaltman




"Nie potrzebujesz bardziej kreatywnych rozwiązań, potrzebujesz bardziej kreatywnych pytań."

Andy Green "Kreatywność w public relations"




"Co jest złego w zrównaniu reklamy ze sztuką? Wiele rzeczy, lecz podstawowym problemem jest, że twórcy reklam bardziej martwią się o to, co o ich pracy pomyśli potomność, niż o to, co potencjalni klienci pomyślą o marce."

Al Ries, Laura Ries "Upadek reklamy i wzrost public relations"




"Ostatecznym polem bitwy dla marketingu jest umysł i im lepiej zrozumiesz, jak działa umysł, tym lepiej zrozumiesz, na czym polega pozycjonowanie."

Jack Trout




"Finałowy numer cyrkowy firmy: ograniczaj się i rośnij. Obcinaj i buduj. Dokonuj więcej i to w nowych dziedzinach, mając do dyspozycji mniej zasobów."

Rosabeth Moss Kanter




"Strategia powinna wyrastać na błocie rynku, a nie w antyseptycznym środowisku wieży z kości słoniowej."

Al Ries, Jack Trout




"Zmień się lub zgiń. Kiedy tempo zmian zachodzących na zewnątrz firmy jest większe niż tempo zmian wewnątrz, zbliża się koniec."

Jack Welch, szef General Electric




"Nie martwi mnie ktoś, kto oferuje ceny o 5% niższe. Niepokoi mnie ktoś, kto może zaoferować lepsze doznania dla klienta."

Jeff Bezos, szef księgarni Amazon




"Marka to magazyn zaufania, który nabiera coraz większego znaczenia w miarę mnożenia możliwości dokonywania wyboru. Ludzie chcą upraszczać sobie życie."

Niall FitzGerald, przewodniczący rady nadzorczej firmy Unilever




"Każda marka jest ze swej natury doświadczeniem. Firmy mają patenty, produkty i procesy, zaś konsumenci mają marki - w swoich głowach, sercach, zdobyte poprzez doświadczenia."

Marek Jeżewski




"Każdy z nas ma próg, określający ilość osób, które muszą zachować się w określony sposób, abyśmy poszli w ich ślady..."

Emanuel Rosen "Fama - anatomia marketingu szeptanego"




"Konsumenci to żywi ludzie. Ich życie nie polega na samym kupowaniu."

Marc Gobe




"CRM jest dziś jak seks w szkole średniej - prawie nikt tego naprawdę nie robi, ale każdy myśli, że wszyscy inni to robią."

anonimowy uczestnik konferencji na temat CRM




"Marketer czasów marketingu masowego był myśliwym, marketer epoki marketingu relacji jest farmerem."

Don Peppers




"Gdyby trzeba było podzielić firmę, to oddałbym majątek, halę produkcyjną i wyposażenie, a sobie zatrzymałbym markę - i tak wyszedłbym na tym o wiele lepiej."

John Stuart, dyrektor naczelny korporacji Quaker




"Zadaniem biznesu jest przekształcenie zmian w innowacje, a więc w nowy biznes."

Peter Drucker




"Internet jest najważniejszym wynalazkiem dla marketera od czasu powstania poczty. To najważniejsza część rewolucji CRM."

Frederick Newell "Lojalność.com"




"70% naszych decyzji zakupowych podejmujemy w oparciu o to, jak jesteśmy traktowani jako ludzie, a tylko 30% bazuje na właściwościach produktu."

John McKean "Customers Are People. The Human Touch"




"Tradycyjny marketing nie umiera - on już jest martwy!... Marketing w starym stylu jest tak samo martwy jak Elvis."

Sergio Zyman "The End of Marketing as We Know It"




"Nowa gospodarka bardziej przypomina łyżwiarstwo figurowe niż łyżwiarstwo szybkie - punkty zbiera się za wrażenie artystyczne (i musisz poznać sposób rozumowania tej ukraińskiej sędziny)."

Kjell Nordstrom "Funky biznes"




"Gdzieś w jakimś garażu jakiś przedsiębiorca odlewa pocisk, na którym widnieje nazwa twojej firmy. Masz zatem tylko jedna możliwość - strzelić pierwszy. Musisz wyprzedzić innowatorów w dziedzinie innowacji."

Gary Hamel




"Jestem jak szef kuchni. Lubię kosztować potrawy. Jeśli nie są smaczne, nie podaję ich. Stale monitoruję nasze działania i zawsze staram się znaleźć lepsze sposoby świadczenia usług finansowych - sposoby, które zadowoliłyby mnie, gdybym sam był klientem."

założyciel innowacyjnej firmy brokerskiej Charles Schwab




"Marketing wytwarza hiper-rzeczywistość. Jego sukces tkwi w zdolności tworzenia kopii lub symulacji, która jest bardziej atrakcyjna niż rzeczywistość i dlatego ją zastępuje."

Jeremy Rifkin "Wiek dostępu"




"Potrzeby klientów to ruchomy cel. Gdy tylko ułożysz tę łamigłówkę, musisz od nowa zabrać się do dzieła."

Robert B. Tucker "Zarządzanie z przyszłością"




"Może się zdarzyć, że trzeba, wcisnąć kit klientowi, bywa, że trzeba wcisnąć kit pracownikowi, ale niech wam czasem nie przyjdzie do głowy, że to znaczy, że można wciskać kit samemu sobie. Jeśli wierzycie swojemu działowi public relations, grozi wam klapa."

zaczerpnięte z "Szybkość jako atut w biznesie", J. Jennings, L. Haughton




"Żywotne firmy powinny tworzyć plany wybiegające na pięć lat w przyszłość. Ale muszą też być gotowe co roku je zmieniać. To jedyny sposób, aby przeżyć."

Bran Ferren, wiceprezes i dyrektor do spraw badań i rozwoju firmy Walt Disney Co.




"W nowych technologiach wspaniałe jest to, że ludzie robią z nich zupełnie inny użytek, niż planowali twórcy tych nowinek. To właśnie ta ludzka cecha leży u podstaw kreatywności społeczeństwa i innowacyjności w biznesie."

Manuel Castells




"Zysk nie jest wyjaśnieniem, przyczyną czy racjonalną przesłanką zachowań i decyzji biznesowych, lecz raczej testem ich zasadności."

Peter Drucker




"Budowanie marki obejmuje biznes tworzenia mitów w kooperacji z klientami."

Tim Ambler, wykładowca London Business School




"Zyski nie biorą się z różnorodnej mądrości, lecz z różnorodnej głupoty."

David Ricardo - ojciec ekonomii systematycznej




"Myślę, że rynek światowy potrzebuje nie więcej niż pięciu komputerów."

Thomas Watson, Chairman IBM w 1943 roku




"Wszystkie przedsiębiorstwa kochają swoich klientów, ale będzie to miłość nieodwzajemniona, jeśli nie będą z nimi rozmawiać i ich słuchać."

Frederick Newell




"Dwudziestowieczne marki były 'krzyczącymi markami'. Było im łatwo. Marki XXI wieku są 'markami słuchającymi', a wrażliwość na kulturę jest nowym Świętym Graalem globalnego marketingu."

Simon Anholt




"Rynek nie jest ani sprawiedliwy ani uczciwy - rynek jest tylko indyferentny."

Krzysztof Obłój




"Impresjonizm. Kubizm. Surrrealizm. Postmodernizm. Każda rewolucja w sztuce polega na nowym spojrzeniu na rzeczywistość. Rzecz nie polega na zmianie płótna, farb czy pędzli, ale na tym, jak artysta postrzega świat. W taki sposób to nie tyle wykorzystane narzędzia - technologia przetwarzania informacji, procesy czy biura odróżniają biznesowego nowatora od normalnego przedsiębiorcy, ile jego zdolność do niepoddawania się tyranii oczywistości."

Gary Hamel




"Kiedy sławny antropolog Karol Darwin stwierdził, że przetrwać mogą gatunki nie najinteligentniejsze, lecz te, które się najlepiej przystosują do zmian, z powodzeniem mógłby wtedy mieć na myśli firmy."

Jason Janings, Laurence Haughton "Szybkość jako atut w biznesie"




"Zwykle klienci nie mówią do widzenia. Jak starzy żołnierze, po prostu znikają. Jeżeli nie masz sprawnego systemu identyfikacji odchodzących klientów, możesz nawet nie zauważyć ich odejścia."

Patricia B. Seybold i Ronni T. Marshak




"Przestańcie polegać na informacjach o mnie i zacznijcie zwracać uwagę na informacje ode mnie."

klient




"Internet sprawi, że wszyscy, a napewno ci, którzy przetrwają i będą prosperować, staną się specjalistami od marketingu w dziedzinie budowania relacji."

Jim McCann




"Bez klientów prowadzenie interesów to żaden interes."

Patricia B. Seybold




"Zauważyłem rosnącą niechęć ze strony szefów marketingu do stosowania własnych osądów; z reguły zbyt polegają oni na badaniach i używają ich jak pijak latarni - do kurczowego trzymania się, zamiast do oświetlenia otoczenia."

David Ogilvy




"Myśleć, że nowa gospodarka się skończyła to jakby w Londynie w 1830 roku powiedzieć, że rewolucja przemysłowa się skończyła, bo padło parę maszyn tkackich w Manchesterze."

Alvin Toffler




"Gdy już dostaniemy się na sam szczyt, upewnijmy się, że rynek o tym wie."

Jack Trout




"Nie ma nic potężniejszego niż idea, której czas nadszedł."

Don Tapscott (o Internecie)




"Wczorajsze dane na temat oczekiwań i doświadczeń klientów to jedynie historia. Dzisiejsze wiadomości na temat oczekiwań i doświadczeń klientów to jutrzejsze zyski."

J. Robinson




"Jest tylko jeden szef. Klient. On może zwolnić każdego w firmie, od prezesa w dół - po prostu wydając swoje pieniądze gdzie indziej."

Sam Walton




"Czasy marketingu funkcjonalnego bezpowrotnie minęły. Nie możemy już dłużej myśleć o sobie jak o badaczach rynku, ludziach reklamy, strategach marketingowych itp. - musimy zacząć myśleć o sobie jak o dostawcach satysfakcji naszych klientów, ich adwokatach, świadomych całości procesu powstawania wartości."

J.D. Beckham




"Nabywcy mogą pozostawać dla firmy bezimiennymi, klienci nie. Nabywców obsługuje się w masie lub w najlepszym razie jako część większego segmentu, klienci są obsługiwani w sposób zindywidualizowany.(...) Nabywców obsługuje ktokolwiek, osoba, która jest akurat wolna, klienci są obsługiwani przez przydzielonego im specjalistę."

J.H. Donelly jr, L.L. Berry, T.W. Thompson "Marketing Financial Services"




"Firma musi być czymś więcej niż tylko tworem zorientowanym na klienta(...). Konsumentom stale brakuje zdolności przewidywania. Firmy, które tworzą przyszłość, robią coś więcej poza zaspokajaniem potrzeb klientów, one ich stale zaskakują."

Gary Hamel, C.K. Prahalad "Competing for the Future"




"Jeśli tradycyjny marketing, jak się zwykło uważać, jest po części sztuką, po części nauką, marketing przyszłości jest wyłącznie nauką z niewielką domieszką artyzmu."

Jill Dyche




"Jeśli marketing nie jest jeszcze nauką, istnieje konieczność, by stał się bardziej naukowy. Stara zasada polegającą na zbieraniu doświadczeń wyposaża pracowników marketingu jedynie w możliwość odpowiedzi na pytania dnia wczorajszego."

Peter Doyle




"Jeżeli już macie relację, to z samej definicji wynika, że macie emocje. Klient wierzy w was, ufa wam, lubi być z wami kojarzony, etc... Jeżeli emocje nie występują, nie oszukujcie samych siebie - to co macie, to nie jest marka, ale prawdopodobnie produkt, który spełnia jakieś zadanie, nic więcej i nic mniej."

Marek Jeżewski




"Wszystkie wasze produkty są efemeryczne. Tylko wasi klienci są realni."

Don Peppers, Martha Rogers




"Marketerzy powinni być obserwatorami trendów, etnografami i koneserami kultury, a tymczasem są biurokratami próbującymi zamknąć bilans kwartalny"

Susan Fournier




"Wartość dodana to sposób, by klienci płacili marketerom podwójną cenę za to, że ci próbują ich oskubać"

Alan Mitchell




"Firmy chcą zrozumieć swoje marki a powinny próbować zrozumieć swoich klientów i do nich dopasowywać swoje marki"

Susan Fournier, profesor marketingu, Harvard University




"Większość programów transformacji zadowala się przesuwaniem starych mebli w tym samym pomieszczeniu. Niektóre próbują usunąć część mebli. Prawdziwa transformacja wymaga zaprojektowania od podstaw samego pomieszczenia."

Danah Zonar "Rewiring the Corporate Brain"




"Większości tego, co powinieneś wiedzieć o marketingu partnerskim, już dowiedziałeś się od swojej żony"

Ian H. Gordon




"Klienci mogą schodzić się tłumnie, ale zadowolenie odczuwają pojedynczo"

George Schenk




"Dziś ekspertami stają się fanatyczni klienci. Najlepsi światowi eksperci od twojego produktu bądź usługi nie pracują w twojej firmie. Możesz ich znaleźć wśród twoich klientów."

Kevin Kelly




"CRM nie jest czymś co się instaluje, lecz adoptuje"

Don Peppers




"Lepsza od Internetu byłaby tylko telepatia"

Michael Dell




"W swojej ekstremalnej wrażliwości i responsywności na nasze szczególne potrzeby i pragnienia, cyfrowe technologie przyszłości będą rzadko nawet dostrzegalne. Ta przezroczystość, upodabniająca je do duchów, jest jedną z glębokich różnic pomiędzy technologiami przyszłości a tymi z przeszłości".

Regis McKenna




"Musimy używać reklamy online jako narzędzia dla poprawienia życia ludzi. Powinniśmy wciąż pytać się samych siebie: Czy naprawdę pomagamy czynić życie klientów lepszym niż poprzednio? Czego naprawdę chcą? A jeżeli nie możemy dać na to pytanie odpowiedzi, zapytajmy ich! Medium interaktywne sprawia, że jest to łatwiejsze niż kiedykolwiek dotąd."

Jan Leth, senior partner and North American
executive creative director Oglivy Interactive




"Firmy Starego Świata łączą się z klientami, aby cele firmy mogły zostać osiągnięte. Firmy Nowego Świata łączą się z klientami, aby okreslić i osiągnąć wspólne cele. Może to zostać osiągnięte pod warunkiem, że dołączysz oddziały swojej firmy do grupy klientów i pozwolisz, aby reszta toczyła się własnym torem."

David Siegel




"O jakości można mowić, kiedy tym co do nas wraca są klienci a nie produkty".

motto Siemensa




"Na związek z klientem składa się to wszystko, co klient i firma robią razem i z czego obie strony czerpią korzyści. Związek to nic innego, jak proces interakcji, w którym czynności, wiedza i uczucia stają się częścia procesu kreowania wartości, którego uczestnikiem jest klient."

K.Storbacka, J.Lehtinen "Sztuka budwania trwałych
związków z klientami, Customer Relationship Management"




"Charakteru firmy nie określa jej nazwa, statut czy akty prawne. Określają go potrzeby klienta, które zostają zaspokojone, kiedy kupuje on jakiś produkt lub usługę. Zadowolenie klienta stanowi misję i cel każdej firmy. Odpowiedź na pytanie, czym jest nasza firma, można więc uzyskać, jedynie patrząc na nią z zewnątrz, z punktu widzenia klienta i rynku."

Peter Drucker




"Einstein się nie mylił - nie możemy posługiwać się jedną teorią. Teraz panuje różnorodność. Przyszłością kierują pytania, nie odpowiedzi. I podążając tą drogą, nie warto wymagać zbyt wiele od technologii, ponieważ, jak zauważył kiedyś Pablo Picasso, 'Komputery są bezużyteczne. Mogą nam dawać tylko odpowiedzi'. Ale jeśli zadasz mądre pytanie, w wyjątkowy sposób, szybciej niż inni, momentalnie znajdziesz się daleko z przodu"

Kjell Nordström, Jonas Ridderstrale "Funky business"




"Stara reguła Internetu głosiła, że wygrywa ten, kto pierwszy się tam znajdzie. My uważamy, że to jest kompletna bzdura. Nowa reguła brzmi: Pierwsza osoba, która zrobi to we właściwy sposób będzie miała lojalnych klientów."

Karl Peterson, CEO Hotwire w rozmowie z "Fast Company"




"Gospodarka sieciowa bazuje na technice, ale zbudować ją można jedynie na relacjach. Zaczyna się od procesorów, a kończy na zaufaniu."

K. Kelly "Nowe reguły nowej gospodarki"




"Wrzuć nową usługę na Sieć, jeżeli się sprawdza, to jest produktem, jeśli nie - badaniem rynku."

Bill Campbell, Netscape




"Nie możesz mówić, że twoja firma jest świetna, jeżeli nie jest świetna w marketingu"

Polly La Barre




"Internet zmienia wszystko - oprócz ludzi, dla których twoja firma pracuje - twoich klientów"

Katherine Mieszkowski, publicystka magazynu "Fast Company"




"Marketing jest kreowaniem, a nie dzieleniem rynku"

Regis McKenna "Relationship marketing"




"Marketing to zbyt poważna sprawa, by powierzyć ją działowi marketingu."

David Packard, współzałożyciel firmy Hewlett-Packard




"Wiemy, że prawdziwym celem marketingu jest wpojenie przesłania naszej świadomości, wbicie go łopatą do głowy tak, że nawet tego nie zauważymy. Wielu z nas żyje, dzierżąc łopaty we własnych rękach. W życiu prywatnym bronimy się przed zapędami przesłań marketingowych, a robimy to tym usilniej, im więcej czasu spędzamy w biurze, starając się wbić łopatę w głowy naszych klientów."

Doc Searls




"Dla mnie technologia informatyczna nie jest oddzielnym systemem. Widzę ją jako potężny katalizator. I co najważniejsze, jest ona powodem, dla którego wciąż zadajesz sobie pytanie - dlaczego, dlaczego, dlaczego."

Paul O'Neill, prezes i dyrektor generalny firmy Alcoa




"Nikt nie wie, co jest grane. Ludzie od technologii nie mają pojęcia, ludzie od pieniędzy też nie. Cokolwiek wydaje się dziś ustalone, jutro będzie dyskutowane. Ktokolwiek jest dziś liderem, mogę to powiedzieć z absolutną pewnością, będzie dryfował za kilka miesięcy. Ktokolwiek cię przewali, będzie przewalony. To jest jak anarchia. Dziwnie równe pole gry. Dziki, dziki zachód."

Michael Wolff "Burn Rate"




"W świecie coraz bardziej świadomych konsumentów, ogromnych kosztów przekazów medialnych i wszechobecnych tradycyjnych formuł marketingowych, trudniej niż kiedykolwiek przekrzyczeć wrzawę i zdobyć konkurencyjną przewagę, trzymając się starych wzorców. To, co dziś określamy mianem marketingu radykalnego, kiedyś z pewnością będzie na porządku dziennym w każdej firmie."

Sam Hill, Glenn Rifkin "Marketing radykalny"




"Marketing nie ma zamiaru odejść i nie powinien. Lecz musi się rozwijać - gwałtownie i dogłębnie, gdyż rynki weszły do Internetu i obecnie wiedzą więcej niż biznes, uczą się szybciej niż biznes, są uczciwsze niż biznes i bardziej zabawne niż biznes. (...) Słuchając rynków, marketing ponownie nauczy się rozmawiać."

Doc Searls, David Weinberger, Rick Levine, Christopher Locke "Manifest www.cluetrain.com - koniec ery tradycyjnego biznesu"




"Wsłuchiwanie się w głos klientów powinno stać się biznesem każdej firmy."

Tom Peters




"Kiedyś o przewadze stanowiły fizyczne aktywa. Teraz są one obciążeniem. Im bliżej do doskonałej informacji o popycie, tym bliżej do zerowych zapasów. To proste równanie. Większe zapasy oznaczają, że masz mniej informacji, a więcej informacji to mniejsze zapasy. Zamieniamy fizyczne aktywa na informacje."

Michael Dell




"Jeżeli istnieje obecnie wyzwanie związane z zarządzaniem wspólne dla wszystkich przedsiębiorstw, wywierające wpływ zarówno na największe, globalne korporacje, jak i na najmniejszy biznes chałupniczy, gnieżdżący się gdzieś na poddaszu, to jest nim gwałtowność zmian. (...)Tempo zmian przypomina eksplozję"

Robert B.Tucker "Zarządzanie z przyszłością"




"Spójrzmy prawdzie w oczy. Z faktu, że większość internetowych witryn ma ogólnoopisowe nazwy wcale nie wynika, że taka jest najlepsza strategia dla cyberfirmy. Dowodzi to jedynie, że ich właściciele ulegają presji tłumu"

Al Ries, Laura Ries "Triumf i klęska dot.comów. 11 niezmiennych praw budowania internetowej marki"




"Bez reklamy świat, jaki znamy nie mógłby funkcjonować - a jeśli już, to na pewno nie w taki chaotyczny, często absurdalny, trudny do zrozumienia sposób..."

Peter Mayle "Wiwat agencja!"




"W ciągu kilku najbliższych dziesięcioleci sieć, a przede wszystkim oferowane dzięki niej możliwości bardziej personalnych, intymnych relacji między dostawcami towarów i usług a konsumentami, położą kres wyalienowaniu współczesnej anonimowej konsumpcji, sposobów sprawowania władzy i wymiany informacji."

Riel Miller, Stowarzyszenie na rzecz Korelacji Technologii




"Skręćmy w lewo, gdy konkurencja idzie w prawo"

Clyde Fessler




"Przyszło nam żonglować wieloma piłeczkami jednocześnie. Osiągnięcie sukcesu wymaga cyrkowych umiejętności.(...) Prawda jest okrutna: żonglowanie piłeczkami i umiejętność ich łapania są zaledwie koniecznym,
a nie wystarczającym warunkiem przetrwania w społeczeństwie nadmiaru"


Jonas Ridderstrale, Kjell Nordstrom "Funky biznes"


"Jedynym celem biznesu jest stworzenie klienta"

Peter Drucker


"Celem marketingu jest stworzenie i utrzymanie klienta"

Theodore Levitt






 
Baza Wiedzy | Czytelnia
O nas | Kontakt | Reklama
(C)2000-2008 Modern Marketing. Wszelkie prawa zastrzeżone

Linki płatne: laptopy | niszczarki | projektory | apartamenty | Customer Experience Management | CRM.pl